SAN DIEGO

Okej, dags att skriva om San Diego.. woah I'm on fire med skrivningen idag kanner jag! Kanske for att jag inte skrivit pa tva veckor och vill passa pa medan jag har tid. Eller ja..egentligen borde jag sova nu for det borjar bli sent och ska upp tidigt imorgon med mamma for att ga pa yoga.. 

Om jag inte har skrivit det eller om ni glomt det sa var det sa att Mary och Rob skulle ner till San Diego, och jag ville sa garna folja med, och jag fick om jag ville men de skulle pa brollop och vara upptagna hela tiden de skulle spendera dar nere sa de sa att jag antagligen inte skulle ha sa kul dar. Men sa kom jag pa att mamma(inte min hostmom da alltsa) spenderat ett collegear i San Diego hos en familj, sa jag kontaktade dem. 

Det kandes sa otroligt haftigt att besoka samma stad, hus och familj som mamma bodde hos i San Diego. 
Att inte mycket har forandrats sedan hon var dar. Att jag till och med bodde i samma rum som hon hade haft nar hon var dar for cirka 30 ar sedan?? 
Fick mig faktiskt att kanna mig sa nara min mamma pa nagot satt, och sakna henne.

Pa torsdagen åkte vi till  the Smithers family. Var nervös innan men det försvann snabbt. Jag hade ju trots allt aldrig traffat de har manniskorna jag skulle bo hos forut, eller jaa, en gang for cirka 13 ar sen traffade jag Pat nar hon besokte Sverige. Pat tog mig downtown San Diego sedan följde jag med Debbie till UCSD, där mamma gick när hon va yngre. Verkligen ett vackert campus och hela omradet var seriost storre an Hovmantorp?? Var omojligt att hitta runt och they expand it mer och mer varje ar. Mamma, du skulle inte kunna hitta runt om du kom dit nu! 


Pa fredagen stack jag och Debbie till the San Diego Zoo, som ar ett valdigt populart zoo. Dar motte vi upp Jake (inte samma Jake som i L.A da utan en annan), en kille i min alder som ar son till en av Debbies nara vanner. Valdigt trevlig kille och ett valdigt fint zoo! 
Pa kvallen var det middag/fest for en bekant till Deb sa vi stack till en restaurang med Jake och nagra andra familjer och at mat och spelade pa arkaden. Valdigt mysig kvall och vi hade valdigt roligt! Har aldrig riktigt spelat pa arkad innan men det var verkligen en upplevelse! Jag gar alltid in for det sa hart haha.. Jake vann nagra gosedjur till mig haha. 

Pa lordagen stack bade Pat, Deb och jag till the Midway, ett stort, kant militarfartyg. Och till Coronado, som ar en o precis where the border to Mexico ar.
Sedan stack vi till Old Town, vilket maste ha varit min favoritdel av San Diego-resan. 

Kanns alltid som jag ar i Mexico eftersom jag ar i Kalifornien, men nar man ar sa nara gransen som man ar har sa ar det verkligen Mexico pa allvar! Alla skyltar, alla manniskor, Mexico! 
Och sarskilt har i Old Town. Alla byggnader, musiken och allt. Jag hade berattat for dem att jag ville prova riktig mexikansk mat, since apparently Taco Bell and Chipotle doesn't count. 

Det var verkligen saa gott och har verkligen trottnat pa mexikansk mat since det ar det enda de har har kanns det som..men inte den dar maten den var foor god. 








Debbie och jag



AAAAAARRIBAAAAA! 

Food coma









Frankie<3 




Lisa, jag, Lucia, Sarah, David, Alexander, Stine och Laura at the goodbye orientation.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0