AVSKED

Hej och förlåt för så dålig uppdatering! 
Men jag har ju verkligen haft så fullt upp de senaste veckorna. Mina sista veckor i USA ville jag njuta av till max så då var jag knappt på internet överhuvudtaget. Sedan nu när jag kommit hem så har jag ju varit upptagen med att träffa kompisar, jobba osv. Har inte tänkt så mycket på bloggen men får väl skriva ett avslut iallafall för er som inte vet vad som hänt! 

Hela juli var jag med Ifeanyi verkligen varje dag, antagligen för jag snart skulle åka så ville passa på att spendera tid tillsammans. Vi gjorde det vanliga, hade picnics, chillade på Boba, Starbucks och Miwok. Spelade spel,badade i min pool, gick på bio (The Dawn Of The Planet Of The Apes). 

Sista dagen gick jag, Mom, Dad och Ifeanyi på The Sacramento State Fair. Det var mysigt. Vi åkte karuseller och åt mat och så. 

Hade iallafall ett riktigt underbart avslut på ett underbart år. Kunde inte bli mer perfekt. Kanske var det meningen att jag skulle behöva komma senare än alla andra för att det skulle bli så bra? Man vet ju aldrig men jag försöker tänka så. 

Hade sådan tur med familjen, vännerna och hur mycket jag fick se av USA och deras kultur. Har verkligen lärt mig mycket både om USA, Sverige och framförallt mig själv. 

Det var svårt att säga hejdå till Ifeanyi, dock fick jag aldrig säga hejdå till Will för vi var upptagna på olika håll hela tiden vilket var väldigt synd. Det var inte svårt att säga hejdå till familjen eftersom jag skulle träffa dem bara två veckor senare. Förutom Mary då. 

Idag åkte faktiskt min host family från Sverige och vidare till Köpenhamn. De stannade här två nätter och det kändes så underbart att se dem. Dock var det på samma gång lite jobbigt för det gjorde så jag fick mer hemlängtan, annars har jag försökt hålla mig så upptagen som möjligt så jag ska tänka på annat. Grät lite när de lämnade mig den här gången. Hoppas att jag träffar de snart igen.  Saknar nästan hundarna mest av allt, vem hade kunnat tro det haha! 

Jag planerar faktiskt redan min nästa resa till Kalifornien. Inget bestämt förstås, men jag försöker spara(även om det är en av mina sämre egenskaper) ihop så mycket jag kan och jobba extra så får vi se om det kanske blir något till nästa sommar. Mamma sa att vi kanske kunde åka dit nästa sommar. Åh vad jag hoppas, ni anar inte. Sedan har min bror planerat en roadtrip i USA nästa år och min syster vill åka med men vill att jag ska följa med också, så det kanske skulle vara något. 

När jag kom hem möttes jag av mamma på flygplatsen, trodde hela familjen skulle vara där så blev lite förvånad. Pratade så dålig svenska kunde knappt snacka! Men det släppte sen. Sen när jag kom hem så visade det sig att min fina syster hade fixat en överrasknings Välkommen-hem-fest. Så gulligt av henne. Jag blev verkligen chockad haha. Men hade verkligen så kul, har inte skrattat så mycket på länge som jag gjorde den kvällen. Det var väldigt trevligt att se alla igen, många av mina kompisar kunde komma. Så vi bara åt och snackade och hade det allmänt trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0