FORSTA SKOLDAGEN


 
Oturligt nog var jag fortfarande lite sjuk imorse!
Men jag ville ju inte missa första skoldagen så jag bet ihop och gick ändå, och mådde lite bättre senare.

Var inte nervös alls faktiskt. Men det kanske var för jag inte mådde så bra så jag inte tänkte för mycket på annat haha.

Började dagen med att alla vi nya samlades i the study hall, där vi fick lite information och de visade oss runt på skolan.
Sen fick vi gå till våra classes!

First period hade jag Problem solving A, vilket var rätt lätt matte.
Efter matten så erbjöd sig en snäll kille vid namn Jared att visa mig till min nästa lektion.
Det är som tur väl väldigt lätt att hitta, de har ingen sammanbunden skola utan allt ligger i olika byggnader.

Second period hade jag Guitar Workshop 1.

Third period hade jag Concert Choir, och efteråt var det mat så jag var rädd att jag skulle få äta ensam men som tur var så borjade en tjej som hette Julia snacka med mig och jag frågade om jag kunde äta med henne om hon hade lunch nu.
Hon var jättesnäll och presenterade mig for alla seniors hon kände.

Sen hade jag Criminalistics, som jag också har med Jared så han är väl en av dem jag känner bäst just nu.

Kändes faktiskt skönt att vara tillbaka i skolan, fast det kanske var för att det är amerikansk high school, nya kompisar och att jag slipper sitta hemma och göra ingenting, även fast vi fick läxa direkt första dagen..haha.

Dock känns det omöjligt att hinna gå på toa?? De har ju bara femminutersraster och när man går då så är det alltid jättemycket folk, och på lektionen får man ju inte alltid gå och man måste gå en i taget! haha..

Känns också som att de borde ha lite svårt att lära känna folk om man alltid har different classes, så fort jag började lära känna någon var det ju dags för nästa lektion, och det är ju inte direkt så att man hinner va på rasterna haha.

Aja är helt slut, ska nog sova nu, imorgon är det sovmorgon!

Bilder pa mitt rum + polisbil utanfor skolan

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0