HAWAII

Hawaii började bra. Satt och spydde på planet hela 6 timmar ned och fick utslag. Kul. Tyckte sa synd om Lucia som behovde sitta jamte mig hela vagen haha.. Tror jag fick en allergisk reaktion pa nagot jag hade atit.  Men efter det blev det bara bättre!  Vi träffade alla de andra 95 studenterna! Fick information och blev indelade i rum samtidigt som vi åt middag. Alla var verkligen jättesnälla o sociala!

Andra dagen så var vi på stranden i stort sett hela dagen, vi åkte Catamaran, drack ur en kokosnöt och lärde oss surfa! Kan verkligen inte beskriva känslan, helt otroligt. Jag ville bara nypa mig själv tusen gånger om "du är och surfar på Hawaii". Drömmen eller vad?!? Har aldrig känt mig mer levande,  och det var så himla kul! Var lite rädd att jag skulle slå mig o sånt först men det va ju värsta stabilt! Det enda jag kunde tanka pa efter det var hur mycket jag ville surfa igen haha. 

Pa kvallen såg vi otroliga fyrverkerier(kan ha varit de finaste jag sett!)for det var Honolulufestivalen.  Sa nar vi hade lite freetime sa gick vi och sag pa paraden de hade med massa huladansare.

Det har verkligen varit en resa för livet och fick mig att uppskatta mitt utbytesår ytterliggare. Jag tycker verkligen att alla som har möjligheten att resa och upptäcka världen borde ta den! Ni som kan aka, ak! Det förändrar dig som en människa för livet. Ja, du far ga om ett ar i Sverige men du vinner sa mycket mer! Du mognar som manniska och ser varlden pa ett annat satt. Och du lar kanna nya manniskor och nya kulturer. Tror du verkligen du kommer sitta och angra dig nar du ar 70 ar att du akte och inte fick ta studenten med dina gamla klasskompisar? Har du brattom nagonstans? Jag älskar hur de lever här, de älskar verkligen sin ö och har verkligen en helt annan kultur.
Har aldrig upplevt nagot liknande. Killarna ar skitsnygga(hehe) nastan alla man ser har varsta valtranade kroppar och solbranda. Ska rymma tillbaka och bosatta mig pa en strand och ata kokosnotter och surfa hela dagarna.

Dag 3 så var vi ute hela dagen. Besokte the Dole pineapple plantation, Såg byggnader(tex huset dar Obama vaxte upp och gick i skola), stränder och var på the Polynesian culture center där vi åkte kanot, tände eld med pinnar, lärde oss huladans, spela ukulele, ata poi och humu humu nuku nuku apua'a såg dansshower mm och fick helt enkelt uppleva Hawaiis kultur.

Dag 4 var vi på en av världens vackraste stränder. Vi var helt ensamma på en deserted strand som var milslång. Paradis. Solade o badade och på kvällen gick vi till Hard Rock Café. Kopte saa mycket saker helt sjukt hehe. Och jag kom annu narmare Lucia, sa himla grym tjej!

Om jag har tid kommer jag lagga upp en video, gjorde tusen videos dar, men annars har Belo gjort en som vi kommer fa i juni!

Shave ice<33

Catamaran tour


Dole pineapple plantation

Hang loose!
 
 



Kommentarer
Postat av: Ninja-Joel

Vilken tur att man inte blir avundsjuk av det här!

2014-03-21 @ 15:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0