COSUMNES OAKS

 
 
Tänkte berätta lite ytterliggare om min skola.

Skolan är uppdelad i flera olika byggnader (ca 15 st) så vi har inga korridorer eller skåp eller något.

På de flesta lektioner har man bestämda platser. Man har nästan samma schema varje dag. Samma lektioner i samma ordning. Alltid femminutersraster förutom på lunchen då man har 35 min.

Börjar varje dag med matte. Har aldrig haft såhär mycket matte i skolan,  två timmars matte varje dag fem dagar i veckan! Vi sitter mest i våra bänkar medan hon går igenom våra uppgifter på en white board.

Sen har jag gitarr (som jag dessutom fick highest score på på vårat uppspel!)
Finns inte så mycket att säga om det. Vi sitter och spelar gitarr helt enkelt. Har en jätteskön lärare som vi kallar mr Mango.

Det finns så himla många olika personer på vår skola, från alla möjliga delar av världen! Dock tycker jag att USA har särskilt många asiater och mörkhyade.

Direkt efter gitarren har jag kör, där vi övar till en konsert vi ska ha. Dock är det bara cirka 30% som faktiskt valt kör och kan sjunga, resten bara fick kör som ämne ändå.

På lunchen kan man antingen köpa mat(antingen inomhus där man får tex macka och frukt, eller utomhus där det är längre kö och man kan få pommes och sån mat)  eller så kan man ta med hemifrån. Det är lite halvbestämda platser i matsalen. Om du sätter dig vid de "coola kidsens" bord så kommer de undra varför du sitter där och bokstavligen säga åt dig att byta bord. Och idag hade lärarna flyttat runt borden i Cafeterian och alla eleverna hade seriös panik haha ingen visste var de skulle sitta, lite kul att se.
Jag har late lunch så jag äter alltid runt ett.

Sen fifth period har jag criminalistics som är sjukt intressant och jag har en skön lärare med! Vi analyserar blod, löser och investigatear crime scenes, kollar CSI och får utföra massa labbar, verkligen roligt!

Varje tisdag och torsdag har jag advocacy/wolfpack hour, där man får chans att göra läxor o så. Varje onsdag har alla elever sovmorgon.

Du måste ha en lapp med dig om du är försenad och om du ska på toa eller iväg från lektionen måste du ha ett hall pass, annars kan du bli tagen av skolans polis och få kvarsittning eller bli kallad till rektorn. Och såklart, kalla lärarna vid deras efternamn.

Precis innan första lektionen slutar så sätter läraren på wolfpack tv, vilket är ett program gjort av eleverna på skolan som går video/media classes. De berättar om nyheter på skolan,  tex Sadie Hawkins,  sport, vädret, info till olika årskurser, vilka classes man kan ta nästa år osv.

Btw sa har folk har rätt svårt med mitt namn! Trodde det skulle va ett rätt enkelt namn men alla ba: Laura?? Kiara?? Osv




Kommentarer
Postat av: milldrog

haha ofta? har dom inte sett barbie i nötknäpparen ellerrr??

2014-01-24 @ 18:15:55
URL: http://justacitygirl.blogg.se
Postat av: Nina

Åh jag vill också få gå i en klass var man lär sig om allt med CSI och blod och allt det där, har alltid älskat att se på de serierna och velat själv testa hur det är, hade förut en liten dröm om att jobba som de gör.

2014-01-25 @ 01:42:16
URL: http://fames.se/ninasova/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0