DRESS CODES & NYTT

På onsdagen den 11:e åker jag, psyked!!
På torsdagen anländer jag till min familj (dock är bara mamman hemma då för de andra är upptagna), på fredagen ska jag och min värdmamma till skolan och välja vilka classes jag ska ta, sedan på lördagen är det obligatoriskt AFS-läger vid Lake Tahoe, så taggad har alltid velat åka dit! 
Sen på måndagen därefter är min första skoldag!!
 
Har även kollat upp min skolas dress code, känns som att jag kommer behöva fråga min värdfamilj om hjälp hela tiden haha!
 
Vi har som många andra skolor inga uniforms, men några slags guide lines över hur man ska klä sig. På min skola får man inte på något sätt visa underkläderna (bh-band osv), inte ha genomskinliga kläder, kläder med sexistiska/rasistiska tryck på, shorts som är kortare än mid-thigh, inga håliga/trasiga kläder, man får heller inte ha linne på sig eller ha på sig en tröja som när man sträcker på sig åker över magen, man får inte ha pyjamas på sig i skolan förutom en flanell-underdel under spirit week..
ni andra utbytesstudenter som kanske läser, hur ser era dress codes ut? (:
Kan va kul att se om det är någon stor skillnad från skola till skola.
 
Liiite annorlunda från Sverige och jag är inte så säker på vad jag kan ha för kläder i skolan men det lär jag mig väl efterhand antar jag.

Och ni kanske kommer ihåg min klasskompis som också skulle bli utbytesstudent?
Hon åkte med Explorius och de åker med mycket snabbare avresedatum så hon fick reda på det i.. onsdags tror jag och åkte dagen efter. Hann inte riktigt säga ett riktigt hejdå till henne och kan inte fatta att hon redan är där, har inte hört av henne sen hon kom till sin familj och är riktigt nyfiken! Hon ska bo på en slags farm i Fort Collins, Colorado! 
 
Lake Tahoe!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi kommer vara på samma läger vid Lake Tahoe!!!! Taggaaaaa :D

Svar: åhh va kul!! :D
Klara Strand

2013-09-02 @ 22:39:43
URL: http://Annausa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0