EN UPPDATERING

Jag står inför ett väldigt stort beslut. 
 
Här är vad som hänt under veckan:
Förra veckan var det 300 afs-studenter från hela världen som ska till USA som inte fått familjer. Efter en vecka fick drygt 100 personer värdfamilj. Nu har de en vecka på sig att få värdfamiljer för 200 utbytesstudenter. 
 
De säger att vi borde förbereda oss mentalt på att åka till ett annat land. Jag har till nästa lördag på mig att få familj. 

Känslor:
Jag minns inte senast jag sov gott. Jag har i stort sett varje natt inte kunnat sova för jag är så ledsen.
Jag går runt varje dag med den här ångesten och det känns nästan som att jag bara kan börja gråta bara jag tänker på det.
Enda gången jag mår bra just nu är när jag är med mina vänner som får mig att tänka på annat. Och bara för jag är så ledsen så har jag börjat gå runt och småäta också. Massor. Måste försöka vända på det istället. 
 
Ända sedan i början av augusti har jag mått skitdåligt. Två försenade avresor tyckte jag var hemskt nog, och nu kanske det inte ens blir USA? 
 
Så jag har sjukt stort beslut att bestämma mig för den här veckan, så jag inte står där på lördag, utan amerikansk familj och inte veta hur jag ska göra.
 
Jag måste välja, här är valen: 
* Argentina
* Panama
* Uruguay
* Italien
* Spanien
* Vänta ett år till och hoppas på bättre lycka nästa år
* Vänta ett halvår och åka till Nya Zeeland

Än så länge, om jag var tvungen att välja, så vet jag att jag iallafall vill åka långt bort. Inte Europa. Så då går ju Spanien och Italien bort. 

Det är alla väldigt häftiga land, men som sagt, det är inte dit jag vill, inte just nu iallafall.
Vill jag verkligen åka iväg till ett land jag inte är intresserad av?
Är det värt att vänta ett år till?
Just nu känns det som att jag inte orkar med något av alternativen.. vad jag än väljer lär det bli jobbigt. Men kanske blir det lättare när man väl tagit ett beslut.
Kanske det ännu kan ske ett mirakel. 
Men jag älskar språk och värme, kanske jag istället kan se det som ödet, att jag var menad att hamna i ett spansktalandeland och lära mig språket?
Vad hade ni gjort och varför? Någon därute som har något råd? 
Och tack för era stöttande kommentarer, betyder jättemycket verkligen!
 
mitt nya hem? 
 
panama-city-by-night
Panama? 
Argentina?
Spanien?
Italien?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0