DÅLIGA BESKED

För några dagar sen fick jag besked om en senare avresa. Det går inte riktigt att förklara hur ledsen man (jag iallafall) blir. Kan tänka mig att jag låter rätt bortskämd när jag säger "å nej istället för att åka på utbytesår till USA den 7e så får jag åka 2 veckor senare".. jag förstår vilken tur jag har och är verkligen tacksam, men när man väntat i över ett år på den här stunden och alltid haft ett visst datum i huvudet.. då är två veckor till som en evighet. 

Men jag försöker göra det bästa av tiden och försöker verkligen ägna mig åt annat så jag bara inte tänker "nu skulle jag egentligen varit i USA". För egentligen bryr jag mig inte jättemycket om att åka senare, utan det är mer att behöva gå dag ut och dag in utan att veta. "Kommer jag få min värdfamilj idag?" "Kommer jag få åka det datumet eller kommer jag få åka ännu senare?" Om jag bara visste redan från första början att jag skulle få min värdfamilj en vecka innan jag åker, så skulle det vara okej, så länge jag visste och slapp gå runt och oroa mig. 

Idag mailade dem även om att de kommer fortsätta letandet utanför min region, men jag är inte riktigt säker på vilken region de menar, om de menar utanför min region i Kalifornien, eller alla 6 delstater jag kunde hamna i, eller hela USA. De håller på att ringa runt till alla studenter med en senare avresa nu så ska fråga då :)

Min klasskompis var i tidningen idag haha:) 

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0